Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
Kamieniec
logo-mobileGmina Kamieniec

REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH
Dodano: 2020-02-04

Chcesz mieć pewność, że urząd ma Twoje aktualne dane kontaktowe – numer telefon i adres e-mail? Przekaż je do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). Dzięki wprowadzonym do RDK danym kontaktowym urzędnik zamiast wysyłać "tradycyjne" pismo do obywatela – będzie mógł po prostu zadzwonić lub wysłać e-mail z informacją np. o kończącym się terminie ważności dowodu osobistego lub o dokumentach gotowych do odbioru.

Co istotne, na podane adres e-mail i numer telefonu nie będą przekazywane żadne oficjalne dokumenty. Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu. Dane kontaktowe mogą być wykorzystywane jedynie do informowania obywatela o sprawach administracyjnych.

Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Swoje aktualne dane kontaktowe – numer telefonu lub adres e-mail lub oba do RDK może przekazać każda osoba pełnoletnia. Dane w RDK można w każdej chwili zmienić lub całkowicie usunąć. Do RDK mają dostęp wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy.

Dane do RDK można przekazać na dwa sposoby:

1. online – trzeba posiadać profil zaufany lub e-dowód i skorzystać z usługi dostępnej na stronie: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk. Ważne jest, by korzystając z tej opcji mieć przy sobie dostęp do poczty elektronicznej i telefonu – w celu weryfikacji konieczne będzie wpisanie kodów, które otrzymamy drogą elektroniczną. W przypadku braku telefonu lub dostępu do poczty elektronicznej wprowadzone dane można zatwierdzić później korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK) bowiem kody są ważne przez 24h.

2. tradycyjny sposób przekazania danych - w dowolnym urzędzie gminy niezależnie od miejsca zameldowania. Należy wypełnić osobiście wniosek – pobierz (formularz dostępny jest też w każdym urzędzie gminy) i przekazać urzędnikowi swoje dane kontaktowe – numer telefonu komórkowego i/lub adres e-mail. Po wprowadzeniu danych do RDK przez urzędnika należy je potwierdzić kodami otrzymanymi w SMS-ie lub e-mailu. Można to zrobić również online np. po powrocie do domu. Wtedy należy skorzystać z usługi  Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

Więcej informacji w załączonym niżej linku.

PODSTAWOWE INFORMACJE ORAZ CEL POWSTANIA REJESTRU DANYCH KONTAKTOWYCH


Transmisje z Sesji Rady Gminy Kamieniec
Płatność kartą
Adoptuj psa
System infromacji przestrzennej
nowy baner
Monitoring jakości powietrza
Gminny zakład komunalny
Mikroporady